Hoe aantrekkelijk is IGTV?

Misschien ken je het wel: IGTV oftewel Instagram TV. IGTV is door Instagram in 2018 aangekondigd om de concurrentie aan te gaan met YouTube en zou één van de eerste apps worden met verticale video’s. Maar hoe aantrekkelijk is IGTV en heeft het toekomst? IGTV heeft een tijd in de wacht gestaan, maar wees niet getreurd, Instagram komt met iets nieuws! Instagram wil het namelijk mogelijk maken dat er op IGTV kan worden geadverteerd, zodat dit medium aantrekkelijk wordt voor influencers en content creators.

Meest recente berichten

Wat is een IGTV?

IGTV staat voor Instagram TV, maar wat is het nou eigenlijk? IGTV is in 2018 aangekondigd door Instagram waarmee zij één van de eerste apps zijn waar je verticale video’s op kunt bekijken.

Met IGTV kun je op Instagram van een lange video een post maken die jouw volgers kunnen zien en waar zij onder kunnen reageren en liken. Hoelang de video’s duren kun je zelf bepalen! Als een video een lengte heeft van minimaal 1 minuut valt het onder een IGTV. Je kunt IGTV vinden op Instagram zelf, maar er is ook een aparte app voor.

Wat kan je met een IGTV?

IGTV is een geweldige marketingstrategie in video-vorm waarmee jij jouw volgers kunt bereiken en je bereik kunt vergroten. Je kunt met IGTV vertellen over je producten of diensten, maar je kunt ook vertellen waar jouw bedrijf voor staat. Of laat je volgers een hele andere kant van je bedrijf zien met een ‘kijkje achter de schermen’. Een IGTV is ook handig voor Q&A’s, tutorials en campagnes. IGTV tip: maak een korte serie, zodat de content relevant blijft voor je doelgroep!

IGTV heeft een autoplay-functie. Dat betekent dat wanneer jouw doelgroep op je account komt, de filmpjes gelijk worden afgespeeld. De eerste indruk is dus heel belangrijk! Onze tips:

  • Voorkom dat de intro storende of luide geluiden bevat
  • Voordat je de IGTV plaatst is het handig om er hashtags aan toe te voegen. Door bij hashtags handige zoekwoorden neer te zetten, wordt jouw IGTV sneller gevonden en vergoot je jouw bereik. De hashtags hebben zelfs een positief effect op de algoritmes. Een algoritme is een slimme rekenformule die bepaalt op welke plek je komt op Instagram. Je kunt het zien als een soort ranking. Het algoritme wordt bepaald door verschillende factoren, zoals hoeveel volgers het account heeft, hoe vaak het account een post plaatst, hoeveel likes een foto heeft, etc.

Waarom IGTV?

Wist je dat je op IGTV ook betaalt kunt adverteren? Dit maakt IGTV een stuk aantrekkelijker voor bedrijven! Voorafgaand aan een IGTV filmpje kun je korte advertentiefilmpjes van maximaal 15 seconden plaatsen. IGTV advertenties zijn meeslepend, mobiel en bereiken een zeer betrokken publiek. Instagram heeft dan ook een automatische plaatsing gemaakt, zodat adverteerders wereldwijd de mogelijkheid hebben om hun advertenties in IGTV-video’s te laten weergeven. Net als bij YouTube kan de adverteerder kiezen bij welke video’s de advertenties worden weergeven.

Via IGTV Analytics is het mogelijk om inzicht te krijgen in hoeveel likes, comments en views jouw IGTV heeft. Zo kan je dus inspelen op wat werkt en wat niet werkt.

IGTV

Van start met IGTV?

Nu je weet hoe IGTV werkt is het tijd om zelf aan de slag te gaan! Denk je dat IGTV aantrekkelijk is voor jou en wil je starten? Of is het toch niet duidelijk en heb je hulp nodig bij het maken van een IGTV (advertentie)? Dan helpen we je graag! Ons team staat voor je klaar. 

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
CONTACT

Hulp nodig van een van onze medewerkers?

Wij helpen je graag om jouw bedrijf onder de aandacht brengen.