4 redenen om nu aan de slag te gaan met YouTube advertenties
1. Je kunt meer communiceren
Wanneer je producten verkoopt, is de kans groot dat een potentiële koper wilt zien hoe het product er in de praktijk uitziet en hoe het werkt. Met alleen tekst of een statische foto beperk je de informatie die je kunt delen over het product. Doordat je met video meer kunt communiceren en ook een betere sfeerimpressie kunt weergeven, kun je de gebruiker inspireren over jouw bedrijf, producten of diensten.
2. Videocontent is hot én geschikt voor meerdere fase in de customer journey
Dat videocontent hot is, wist je misschien al. Maar wist je ook dat het een uitstekende contentvariant is om in (bijna) élke fase van de customer journey in te zetten? Op YouTube creëer je voornamelijk awareness voor jouw producten of diensten. Maar hier stopt het niet! Door remarketing in te zetten kun je ook in de volgende fases videocontent inzetten om de gebruiker over te halen tot een aankoop of actie op je website. Probeer hierbij het SEE-THINK-DO-CARE model aan te houden.
3. Remarketing via andere kanalen
Naast dat je de gebruiker op YouTube zelf kunt volgen, kun je er ook voor kiezen om YouTube alleen in te zitten om awareness te creëren. Om de gebruiker niet te verliezen, kun je ervoor kiezen om via het Display Netwerk van Google een remarketing campagne in te zetten.
4. Het is relatief goedkoop
YouTube advertenties zijn relatief goedkoop. Als je het vergelijkt met een spotje op TV kun je enorm veel geld besparen en hetzelfde doel bereiken. Zeker nu de shifting tussen analoge TV en streamingdiensten plaatsvindt, is YouTube aantrekkelijker om in te zetten als adverteerderskanaal.
Heb je een video gecreëerd die veel te weeg brengt op het YouTube platform? Deel je video dan op andere kanalen! Een YouTube video kun je gemakkelijk implementeren op je website of op andere social media kanalen delen, waardoor een nóg grotere doelgroep jouw video te zien krijgt.

Nadelen van adverteren via YouTube
- Net zoals op elk ander kanaal waar je kunt adverteren, zijn er ook aan aantal nadelen aan adverteren op YouTube. Wij zetten ze even kort voor je op een rijtje.
- Je hebt een krachtige, professionele video nodig die in de eerste paar seconden pakkend genoeg is om de advertentie niet over te slaan.
- Je moet de customer journey scherp hebben om te weten welke informatie je in welke fase in moet zetten en moet verwerken in je video.
- YouTube is vaak het sterkst als het in combinatie met andere kanalen wordt ingezet, zoals het Google Display Netwerk.
Ik wil aan de slag gaan met YouTube advertenties, maar hoe?
Ben jij overtuigd van de kracht van YouTube advertenties en wil je aan de slag gaan, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Onze content & advertising marketeers helpen je graag! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Nog niet helemaal overtuigd en wil je graag meer informatie over YouTube adverteren? Ook dan staan wij natuurlijk voor je klaar om je te informeren!