Display ads, wat zijn het eigenlijk?
Kortgezegd bereik je met display ads je doelgroep met banners. De banners worden op verschillende websites vertoond, denk hierbij aan nu.nl, buienradar etc. Het doel is om meer naamsbekendheid en bewustzijn te creëren voor jouw bedrijf, product of dienst. Hoe je daarvoor zorgt? Door jouw toekomstige klant precies op het juiste moment te bereiken!
Bereik je klant op het juiste moment
De customer journey is de reis die een klant aflegt om tot de aankoop van een dienst of product over te gaan. Binnen deze reis komt de klant meerdere keren met jouw bedrijf in contact. Als bedrijf wil je dus zo vaak mogelijk zichtbaar zijn op plekken waar jouw potentiële klant zoekt of langskomt. Daar zijn display ads zeer geschikt voor.
Door de reis van je klant (customer journey) inzichtelijk te hebben, kun je een goede display-strategie opzetten. Je bepaalt zelf in welke fase jij jouw klanten bereikt en wat voor boodschap ze te zien krijgen. Zo kun je ervoor kiezen om in de eerste fase al zichtbaar te zijn, maar je kunt er ook voor kiezen om zichtbaar te blijven als mensen eenmaal op je website zijn geweest (remarketing).
Onze tips voor een goede display-strategie
Je weet wat display ads zijn én hoe je ze goed kunt inzetten. Tijd om onze tips te delen voor een effectieve display-strategie.
Weet wie je doelgroep is
Om goed te kunnen targeten is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Hoe beter jij je doelgroep kent, hoe beter je de doelgroep kunt targeten. Display advertising heeft diverse targetingopties. Denk bijvoorbeeld aan het targeten van apps, nieuwstitels of websites. Het is ook mogelijk om demografische groepen of mensen met bepaalde interesses te bereiken. Geen excuus dus om jouw doelgroep niet te bereiken!
Maak aantrekkelijke display ads
Door de hoeveelheid reclame die we iedere dag zien, zijn we steeds minder gevoelig voor advertenties. Des te belangrijker wordt het om jouw advertentie zoveel mogelijk op te laten vallen. Zorg dat je boodschap kort maar krachtig is. Denk na over het formaat van de banner, aantrekkelijke vormgeving en een sterke call to action. Zorg dat de aandacht naar de juiste elementen van de banner gaat. Blijf dichtbij je huisstijl en houdt rekening met kleurcontrast.
Zorg voor een sterke landingspagina
Een display advertentie kan nog zo goed zijn, als de landingspagina dat niet is, vallen de resultaten waarschijnlijk tegen. Zorg er dus voor dat de landingspagina aansluit op de campagne en je doelgroep voorziet in hun behoefte. Goede content, een mooi design en pakkende call to actions vormen de basis van jouw pagina. Zorg dat je opent met een boodschap die goed aansluit op je advertentie.
Test, test en test!
Zoals eigenlijk voor elke marketingcampagne geldt: test, test en test. Een magische formule voor dé best presterende advertentie bestaat helaas niet. Blijft testen, analyseren en optimaliseren. Wissel met advertentieteksten, koppen, buttons, kleuren en landingspagina’s. Stuur op tijd bij en houd je doel scherp voor ogen.
Hulp nodig?
Wil jij display ads inzetten maar kun je wel wat hulp gebruiken? Onze marketeers denken graag met je mee over een passende display-strategie.