Loodgieters opgelet! Adverteren niet meer toegestaan in Google

Vanaf 22 februari stopt Google met het tonen van advertenties voor loodgietersdiensten, een beslissing door de toename van klachten over onbetrouwbare loodgieters die consumenten met problemen zoals lekkages en verstoppingen oplichten. Deze oplichterspraktijken, hebben geleid tot een interventie van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Hoewel de maatregel bedoeld is om consumenten te beschermen tegen fraude, heeft het ook als consequentie dat betrouwbare loodgieters niet langer via Google kunnen adverteren. Wat kun je als loodgieter doen om toch zichtbaar te blijven? Vindbaarheid, vertrouwen en naamsbekendheid zijn daarin belangrijk. Blub helpt jou om dat te organiseren!

Vindbaar blijven voor jouw doelgroep

Waar normaal gesproken jouw doelgroep je meestal vindt aan de hand van advertenties zal dat dus vanaf 22 februari niet meer mogelijk zijn. Dus wanneer jouw doelgroep een loodgieter zoekt in Google wil je wel één van de eerste opties zijn in jouw regio. Dit verzorgen we aan de hand van SEO.

Waarom kiezen voor SEO?

Voor veel rioolontstoppers komt een groot gedeelte van klanten uit adverteren in Google. Wanneer dat stopt vanwege de update in Google wil je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten naar voren komen. Want, hoe hoger de ranking in Google is, hoe sneller men naar jouw website zal navigeren. Maar, hoe werkt dat nou precies?

Vertrouwen kweken in de loodgietersbranche

Wanneer je iets opzoekt op Google kies je veelal voor een partij die op de eerste pagina staat. Hier heb je over het algemeen het meeste vertrouwen in. Sidenote: hoe meer reviews in Google, hoe meer vertrouwen men krijgt.

Hoe krijg je dan op een hogere ranking in Google?

Dat gebeurt niet zomaar. Hiervoor heb je SEO nodig. SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie. Op basis van de vragen, wensen en zoekopdrachten van jouw doelgroep optimaliseer je jouw website om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven op hun zoekopdracht.

Het beantwoorden van zo’n zoekopdracht is niet het enige wat je moet doen om die top 10 ranking te bereiken.

SEO, een vak apart

SEO is enorm breed en wanneer je dit niet goed uitvoert kan Google je zelfs straffen met lagere ranking. Het is dus belangrijk dat je iemand met kennis en kunde laat werken aan de SEO van jouw website.

Blub is jouw rots in de ‘Branding’

Branding begint bij een goed en duidelijk merkverhaal. Waar staat jouw organisatie voor, wat wil je uitstralen? Aangezien je niet meer mag adverteren, wil je dat zoveel mogelijk mensen in jouw regio jouw (bedrijfs)naam kennen. Branding speelt daarin een rol naast SEO. Door jouw (bedrijfs)naam en diensten de wereld in te gooien vertel je jouw doelgroep wie je bent en wat je doet. En zeg nou zelf, wanneer je een reclame ziet op tv, hoort op de radio of tegenkomt in een relevante app, schept dat vertrouwen!

Blub is hét branding bureau met een creatieve kijk op marketing en design. Als creatief branding bureau helpen we jou met het versterken van jouw merk en je online zichtbaarheid.

Marketingoplossingen vind je bij Blub

Blub heeft Branding- en SEO-specialisten in huis die jouw ontstoppings-/loodgietersbedrijf graag op de kaart zetten. Keuzes worden toegelicht en zijn altijd op basis van data en analyses. Zo doet Blub er alles aan om jouw website (regionaal) zo hoog mogelijk te ranken en jouw naamsbekendheid te vergroten. Je kunt realtime meekijken met statistieken en maandelijks ontvang je een rapportage van de werkzaamheden.

Ben je benieuwd hoe dat voor jouw bedrijf werkt? Neem contact met ons op, wij geven je een passend en eerlijk advies. Zo kun jij weer verder met waar je goed in bent, wel zo fijn!