Wat is een infographic?
Google Discover is het nieuwsoverzicht van Google met al meer dan 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd. Het nieuwsoverzicht toont relevante artikelen en nieuwsberichten op basis van het zoekgedrag van de gebruiker. Stel, je leest op je smartphone vaak artikelen over Formule 1, dit suggereert bij Google dat je hier interesse in toont. In het Google Discover nieuwsoverzicht worden vervolgens relevante artikelen getoond die te maken hebben met Formule 1. Zo blijf jij eenvoudig op de hoogte van dingen waar jij zelf in geïnteresseerd bent, zonder dat je er actief naar hoeft te zoeken. Ideaal toch?
Wat is Google Discover?
Google Discover is het nieuwsoverzicht van Google met al meer dan 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd. Het nieuwsoverzicht toont relevante artikelen en nieuwsberichten op basis van het zoekgedrag van de gebruiker. Stel, je leest op je smartphone vaak artikelen over Formule 1, dit suggereert bij Google dat je hier interesse in toont. In het Google Discover nieuwsoverzicht worden vervolgens relevante artikelen getoond die te maken hebben met Formule 1. Zo blijf jij eenvoudig op de hoogte van dingen waar jij zelf in geïnteresseerd bent, zonder dat je er actief naar hoeft te zoeken. Ideaal toch?

Hoe kom ik tussen de artikelen op Google Discover?
Logisch dat je wilt weten hoe je met jouw artikelen en nieuwsberichten tussen het Google Discover nieuwsoverzicht komt. Eigenlijk is het vrij simpel: zorg ervoor dat jouw artikel relevant is voor mensen die wellicht interesse hebben in jouw product of dienst. Alleen hiermee laat jij aan Google zien dat jouw artikel vertoond kan worden. Helaas zijn er geen specifieke trucjes, maar we geven je graag een aantal tips waarmee jij ervoor zorgt dat jouw artikelen relevant zijn en opvallen.
- Het belangrijkste is een mobielvriendelijke website: de artikelen worden getoond via de Google app op smartphones.
- Zorg dat je je doelgroep écht kent, je artikelen moeten namelijk relevant zijn wil Google Discovery ze aan gebruikers vertonen.
- Zorg voor opvallende en relevante koppen.
- Zorg voor hoge kwaliteit visuals (afbeeldingen en video’s).
- Tot slot: zorg ervoor dat jouw website betrouwbaar en authentiek is.
Adverteren op Google Discover
Een andere manier om ervoor te zorgen dat jouw artikelen zichtbaar zijn, is door te adverteren. Dit kan door jouw Google Ads campagnes specifiek in te richten op Google Discovery Ads. Hiermee wordt je artikel vertoond in het complete Google netwerk, zoals Gmail en YouTube. Om te kunnen adverteren met een Discover Ad, zijn er wel een aantal vereisten waar je aan moet voldoen.
Vereisten Google Discover Ads
- Wil je dat je advertenties vertoond worden in het zoeknetwerk of YouTube? Dan dien je minimaal 1000 actieve bezoekers / gebruikers op je website te hebben gehad in de afgelopen 30 dagen.
- Wil je jouw advertenties laten zien via Gmail advertenties? Dan kan dit al vanaf 100 actieve gebruikers op je website in de afgelopen 30 dagen.
Social media als wervingskanaal
Social media is een goed kanaal om je vacatures aan de man te brengen. Je kunt natuurlijk zelf een bericht plaatsen en delen in je eigen netwerk. Daarnaast kun je vacatures plaatsen in het speciale vacature gedeelte van Facebook en LinkedIn. Hiermee bereik je alleen werkzoekenden. Bovendien gaat het Facebook en LinkedIn algoritme aan het werk om de perfecte kandidaat te vinden. Maar om social media echt succesvol in te zetten raden we je aan om gebruik te maken van social media advertenties. Facebook- Instagram- en LinkedIncampagnes vergroten de kans op succes om vacatures te vervullen.