E-mailmarketing over open rate & clicks

E-mailmarketing is een zeer effectieve manier om je doelgroep en klanten te bereiken. Er zijn enorm veel voordelen aan e-mailmarketing. Maar hoe zorg je nou voor een effectieve campagne? Hoe verhoog je de ‘open rate’ van een mailcampagne of nieuwsbrief? En hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep doorklikt naar jouw website? Die vragen behandelen we in deze blog!

Meest recente berichten

E-mailmarketing over open rate & clicks

Voordat we tips geven om de open rate (OR) en het aantal clicks te verhogen, starten we met de betekenis. Wat is het eigenlijk en hoe meet je het?

Open rate

We starten met de open rate! Een open rate is simpel gezegd een indicatie van het aantal mensen dat jouw mails opent. Als je een mailcampagne verstuurt naar 100 mensen en 10 mensen openen de mails, dan heb je een open rate van 10%. In de meeste e-mailmarketing programma’s wordt dit per campagne weergegeven, zoals in MailChimp, MailBlue of Klenty.

Een gemiddelde open rate van een nieuwsbrief ligt tussen de 30% en de 50%. Natuurlijk kan dit per branche verschillen. Daarnaast is de open rate afhankelijk van het aantal mails dat je stuurt.

Click through rate

Een click through rate (CTR) is het aantal mensen dat klikt op een link in jouw mail. Wanneer je in je mailcampagne schrijft over een specifiek onderwerp kun je hier een link bij plaatsen. Deze link stuurt de ontvanger door naar jouw website waar verdere uitleg staat. De meeste e-mailmarketing programma’s geven ook dit per campagne weer.

Wanneer je een product verkoop en dit promoot via e-mailmarketing, is het slim om een link te plaatsen die direct verwijst naar dat product in jouw webshop. Zo kan de ontvanger binnen één klik het product in zijn of haar winkelmandje plaatsen.

Tips om jouw OR & CTR te verhogen

Er zijn een aantal punten die zorgen voor een verhoogde open- en click through rate.

  • Gebruik een mailadres met naam en bedrijf (jim@blubmedia.nl) in plaats van een info mailadres.
  • Stuur enkel mails die relevant zijn voor de ontvanger.
  • Mail niet te vaak, wordt niet irritant of als spam gezien.
  • Start met een concrete titel, zo weet de ontvanger waar het over gaat.
  • Ruim je lijst op! Als je open rate te laag ligt, is jouw mail niet interessant genoeg voor een deel van jouw ontvangers.

E-mailmarketing door Blub

Het vergt behoorlijk veel tijd, energie en kennis om een sterke e-mailcampagne op te zetten. Natuurlijk denken wij graag met je mee! Benieuwd welke coole dingen we voor jou kunnen realiseren? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee!

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
CONTACT

Hulp nodig van een van onze medewerkers?

Wij helpen je graag om jouw bedrijf onder de aandacht brengen.