De beste SEO teksten

Een SEO-tekst zorgt voor waarde aan jouw pagina. Het gevolg? Jouw pagina staat hoger in Google. Maar hoe zorg je nou voor zoveel mogelijk waarde aan jouw pagina? Hoe schrijf je de perfecte SEO-tekst en eindig jij bovenaan in zoekmachines? Wij hebben het antwoord! In duidelijke taal vertelt Blub jou hoe jij een ‘hole-in-one’ slaat als het gaat om SEO-teksten.

Hoe start je met een SEO-tekst?

Hoe start je met een SEO-tekst? Een zoekwoordenonderzoek is de start van iedere tekst bij Blub. Door zoekwoorden te analyseren, concurrenten te bestuderen en kansen te ontdekken ontstaat er een krachtig zoekwoordenonderzoek. De uitkomst van dit onderzoek is de basis voor jouw SEO-tekst.

Als hovenier in Utrecht wil je natuurlijk op de eerste pagina van Google zichtbaar zijn wanneer mensen naar ‘hovenier Utrecht’ googelen. Door dit zoekwoord en synoniemen daarvan terug te laten komen op je website ziet Google dat je relevant bent en kunnen ze je belonen met een hogere positie. Kies een focus keyword en bouw rondom dit woord jouw SEO-tekst.

Pilarcontent, de fundering voor jouw SEO.

Pilar wat? Pilarcontent! Dit is een term die je misschien niet eerder hebt gehoord. Simpel gezegd is dit de fundering voor een onderwerp op jouw website. Het werkt als volgt:

Op jouw website staat een dienstenpagina gericht op online marketing. Op de pagina van online marketing vind je verschillende onderwerpen terug die binnen deze dienst vallen. Informatie over social media campagnes, SEO-teksten, e-mailmarketing en natuurlijk nog veel meer. Door verschillende landingspagina’s, blogs of externe pagina’s over dit onderwerp te linken aan jouw pilarcontentpagina, ontstaat er een web aan relevante informatie over online marketing. In de blogs kun je dieper ingaan op bijvoorbeeld de beste SEO teksten. Zo voorzie je jouw doelgroep van relevante informatie en ontstaat er een krachtig SEO web.

Woorden tellen, hoeveel woorden gebruik je voor een SEO-tekst?

Hoeveel woorden heb je nodig voor een krachtige SEO-tekst? Dat hangt af van de pagina die je vult. Voor pilarcontentpagina’s zijn 1500 woorden de norm. Voor landingspagina’s en blogs zijn 600 woorden in veel gevallen voldoende.

Natuurlijk kun je een pagina snel vullen met 1500 zinloze woorden, maar daar wordt jouw pagina niet sterker van. Zorg dat de informatie relevant is. Maak bijvoorbeeld combinaties op jouw pagina’s met problemen per merk. Denk aan een storing bij een TV. Maak een lijst met alle mogelijke storingen per merk zoals Storing X bij Philips TV | Storing Y bij Philips TV | Storing X bij Samsung TV, etc. Zo wordt jouw pagina gevonden op elke mogelijke storing waar jouw doelgroep naar zoekt en vul je jouw pagina zo met 1500 relevante woorden!

Hoe plaats je krachtige headings?

Een heading is een koptekst van een pagina en/of alinea. De heading van een pagina hoort altijd een H1 te zijn. Hiermee geef je de titel van de pagina weer. Titels van alinea’s mogen een H2 of zelfs H3 zijn. Zorg dat je in deze headings jouw (focus) zoekwoorden terug laat komen. Dit verhoogt jouw SEO-score omdat iemand direct ziet waar de alinea over gaat. 

De beste SEO tekst geschreven, wat kan ik nog meer doen?

Super! Je hebt een krachtige SEO tekst geschreven. Maar hoe kun je er voor zorgen dat deze tekst ook goed vindbaar is? Aan de achterkant van jouw pagina heb je de mogelijkheid om zoekwoorden aan te geven. Met name een focus keyword/zoekwoord toont jouw SEO-score. Zo weet je of jouw pagina met de juiste (hoeveelheid) woorden is geschreven en hoe jouw pagina scoort.

Meta-titels

Verder kun je jouw Meta-titel invullen. Laat het focus zoekwoord hierin terugkomen en omschrijf in maximaal 60 tekens het onderwerp van de pagina. Schrijf waar mogelijk ook de bedrijfsnaam/quote hierbij en eventueel een telefoonnummer. Bijvoorbeeld: “De beste SEO teksten | Blub Media | 072 303 1600”. Deze titel zie je terug in Google onder de resultaten.

Meta-beschrijving

Een meta-beschrijving is het korte stukje tekst dat je in Google ziet onder de meta-titel. Hier staat in maximaal 160 tekens een duidelijke omschrijving wat een lezer kan verwachten op deze pagina. Laat ook hier jouw (focus) keyword(s) terug komen. Bijvoorbeeld: “Een SEO-tekst zorgt voor waarde aan jouw pagina. Benieuwd hoe je dit doet? Blub vertelt alles wat jij moet weten! Vragen? Neem contact met ons op!”

Gratis SEO-check

Benieuwd hoe jouw website het doet op het gebied van SEO? Laat onze SEO-specialist een gratis SEO-check uitvoeren op jouw website. Lees hier meer over een gratis check en vraag hem direct aan.

Hulp nodig bij jouw SEO?

Stap aan boord bij Blub! Wij helpen jou graag met SEO, maar ook SEA, social media invulling en alle andere marketingfacetten! Neem contact met ons op. Wij voorzien jou graag van passend en eerlijk advies.

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Coole dingen
Contact

Hulp nodig van een van onze medewerkers?