Zo herken je een spookfactuur!
Social media marketing is een marketingmiddel waarbij social media wordt ingezet met als doel marketing- of communicatiedoelstellingen te realiseren. Met social media marketing communiceer je met de doelgroep.
- Kijk goed wie de afzender is en controleer of je bij dat bedrijf een dienst of product hebt afgenomen. Bij twijfel kun je de afzender Googlen of proberen contact op te nemen. Als het om een spookfactuur gaat kun je geen contact met het bedrijf verkrijgen via de contactgegevens.
- Het IBAN-rekeningnummer begint vaak met een buitenlandse afkorting.
- Aan wie is de factuur gericht? Bij een spookfactuur wordt meestal een algemene aanhef gebruikt en is de factuur niet aan een specifieke persoon gericht.
- Let ook goed op de kleine lettertjes. Zo staat er in een spookfactuur vaak: “Dit is een aanbieding en geen factuur, betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging”.
Spookfacturen komen helaas vaak voor. Pas dus goed op en trap er niet in! Bij twijfel kun je de mail altijd naar ons doorsturen.