fbpx

Val op met guerrilla marketing

Consumenten worden dagelijks gemiddeld met 377 reclame-uitingen belaagd. Als bedrijf wil je dat jouw merk opvalt tussen al die reclames. Een nog vrij onbekende manier van marketing is guerrilla marketing. Guerrilla marketing is één van de meest unieke vormen van marketing die veel impact heeft op consumenten. Wij leggen je graag uit wat het precies is en hoe je het op een goede manier kunt toepassen.

Meest recente berichten

Wat is guerrilla marketing?

Eigenlijk gaat guerrilla marketing maar om één ding: het randje opzoeken. Om een goede originele stunt te bedenken is niet alleen creativiteit nodig, maar ook het stukje van “durven” is essentieel. Door iets gedurfd te doen, is de kans groter dat je in een relatief korte tijd meer (media)aandacht krijgt. Het uiteindelijke doel is dan ook veel publiciteit behalen.

Voor wie is guerrilla marketing geschikt?

Guerrilla marketing is vergeleken met andere technieken een goedkope manier om je bedrijf in de spotlight te zetten. Dit betekent dat kleinere bedrijven ook kunnen opboksen tegen de grote reclamebudgetten van grote bedrijven.

Wat moet je juist niet doen?

Het klinkt allemaal ideaal, maar helaas zit er aan elke medaille een keerzijde. Het is namelijk best lastig om een stunt te bedenken waar veel ophef over wordt gecreëerd. Daarnaast kan de aandacht die het oplevert ook negatief zijn. Dat wil je natuurlijk liever niet! Ook moet er gedacht worden aan of de actie niet te ver gaat en dus averechts werkt.

Voorbeelden guerrilla marketing

Ben jij nog niet helemaal overtuigd van guerilla marketing? Na onderstaande voorbeelden wel:

Nike

Het sportmerk Nike heeft jarenlang miljoenen uitgeven aan dure reclamespotjes. Daar is verandering in gekomen nadat zij gebruik gingen maken van guerrilla marketing. Een voorbeeld van het toepassen van guerilla marketing was dat zij de zitting van parkbankjes weghaalde met de achterliggende gedachte: geen pauze nemen, gewoon doorgaan! Hierdoor werd hun slogan “Just do it!” ook weer extra versterkt.

Klik op de link om de marketingactie van Nike te bekijken:

https://nl.pinterest.com/pin/513128951285035431/

 

Nivea

Toen Nivea een crème op de markt bracht die cellulitis moest tegengaan, brachten zij het product op een bijzonder manier onder de aandacht. Zij lieten consumenten een beeld vormen wat het resultaat zou zijn als je de crème wel of niet zou gebruiken. Dit zorgt ervoor dat mensen meer getriggerd worden om de crème aan te schaffen.

Klik op de link om de marketingactie te bekijken: https://nl.pinterest.com/pin/758434393500655669/

Blub denkt met je mee!

Guerrilla marketing inzetten voor jouw bedrijf? Laat ons mee brainstormen!

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
CONTACT

Hulp nodig van een van onze medewerkers?

Wij helpen je graag om jouw bedrijf onder de aandacht brengen.