Wat zijn rich snippets?
Rich snippets zijn uitgelichte onderdelen op zoekresultatenpagina’s (SERP) van Google. Ze worden ingezet als verrijking van content door middel van structured data. Hiermee wordt een betere gebruikerservaring aan de bezoekers geboden en zal het doorklikpercentage (CTR) omhoogvliegen.
Meest voorkomende soorten
Een rich snippet kan op verschillende manieren ingezet worden. De meest bekende soort rich snippets zijn de review sterren. Maar er kunnen nog veel meer gegevens weergegeven worden in rich snippets, zoals locaties, openingstijden en meest gestelde vragen. We vertellen je graag iets meer over deze laatste en voor ons meest voorkomende rich snippets, namelijk de FAQ page snippets.
FAQ
FAQ staat voor frequently asked questions. Met deze functie worden veelgestelde vragen aan organische zoekresultaten toegevoegd. Door middel van FAQ’s wordt de online zichtbaarheid van jouw bedrijf in Google vergroot. De FAQ’s nemen namelijk meer ruimte in beslag waardoor er sneller op geklikt wordt. Ook onderscheid je je hierdoor van de concurrent.

Wij proberen onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden van SEO ontwikkelingen. Lees ook ons artikel over featured snippets!
Hulp nodig met online vindbaarheid?
Tegenwoordig is SEO onmisbaar voor online marketing. Heb je weinig verstand van SEO of heb je er geen tijd voor? BLUB media is hier gespecialiseerd in en helpt je er graag in verder. Neem gerust eens contact met ons op!