Naarmate de bewustwording en het belang van een betrouwbare computerruimte aandacht kreeg bij de stakeholders van bedrijven en organisaties, zagen we ook andere specialisten tot onze markt toetreden.
Onze uitstraling naar buiten, de website en bijbehorende vindbaarheid werden nu toch wel echt belangrijk. We waren ons er dan ook terdege van bewust dat we voor marketing een andere weg in moesten slaan.
Snel kwamen we erachter dat dit toch wel een andere wereld is dan waar wij zelf uit vandaan komen. Door de jaren heen hebben we met verschillende partijen heel veel tijd gespendeerd om onze identiteit voelbaar en kenbaar te maken aan de marketingdeskundige aan de andere kant van de tafel. Veelvuldig werden we teleurgesteld door het eindresultaat. De échte beleving van hetgeen waar Lasent goed in is ontbrak en dit zagen we dan ook terug in presentaties en ideeën. Los van het feit dat het ons elke keer verschrikkelijk veel tijd kostte, waren we nooit echt 100% tevreden.
In 2017 kwam ik Maurice Jong tegen op de golfbaan. Ons gesprek ging redelijk snel over marketing. Voordat ik mijn eigen ervaring met hem deelde, legde hij haarfijn uit wat het verschil is tussen een marketingman en een ondernemer in een totaal anders segment. De twee verschillende talen uit deze werelden kunnen alleen bij elkaar komen als er iemand tussen staat die ze beiden beheerst. Omdat we in deze periode nog vol in een andere samenwerking zaten ben ik hier verder niet op ingegaan, tot eind 2019. Ik zocht contact met Maurice van Blub en refereerde naar ons gesprek en de uitdaging die op tafel lag om een compleet nieuwe, frisse uitstraling voor Lasent te ontwerpen.
De verwachtingen werden uitgesproken in een paar persoonlijke gesprekken. Het startsein werd gegeven. Na ongeveer twee maanden werd ik gebeld om even mee te kijken met de eerste preview van een nieuw Logo en een nieuwe opmaak van onze website. Sceptisch typte ik de opgegeven adressen in om een eerste indruk op te doen. Vol verbazing bekeek ik onze nieuwe huisstijl. Na de stilte dacht ik: ‘ja hoor!’ Ze hebben het geflikt. Zonder ook maar één telefoontje of vraag tussendoor hebben ze zich onze taal eigen gemaakt en een stijl weten te realiseren waar wij ons prettig bij voelen en trots op zijn. Elke dag als ik het logo weer onderaan mijn mail zie staan word ik nog steeds vrolijk en trots.
Dank team Blub voor het leren van onze taal!”