Belonen van kwalitatief goede content
Het is alweer een tijd geleden dat een goede SEO-tekst voldeed aan eisen als ‘gebruik de belangrijkste woorden in H1’ en ‘laat een aantal keer synoniemen terugkomen in de alinea’s’. Inmiddels is er een hoop veranderd. Zo besloot Google om content van hoge kwaliteit te gaan belonen met hoge posities. Contentmarketing en SEO werden met deze verandering steeds belangrijker en zijn niet meer weg te denken uit jouw online marketing strategie.
Blog jij veel? Grote kans dat jouw website ook een archief aan verouderde blogposts bevat. Het is zonde om deze allemaal te verwijderen. Het recyclen en updaten van deze content is een goedkope én efficiënte manier om je vindbaarheid te verbeteren. Denk hierbij aan het aanpassen van je titel en meta, het toevoegen van extra informatie of het aanpassen van de structuur van de blogpost.
Voordelen
Waarom is het recyclen van content nou zo effectief? Wij geven je een paar voordelen:
- Door je content opnieuw in te richten en op verschillende manieren te delen, spreek je een groter en deels nieuw publiek aan.
- Het recyclen van content creëert een SEO-boost. Als je meerdere keren content publiceert over een bepaald onderwerp, vergroot je de kans dat je blog bovenaan bij een zoekwoord verschijnt.
- Herhaling zorgt voor een uiteindelijke aankoop. Uit onderzoek blijkt dat een boodschap gemiddeld 7 keer herhaald moet worden, voordat een klant een aankoop doet. Door een boodschap op meerdere manieren te publiceren, blijft het dus langer hangen bij potentiële klanten.
- Je wordt een thoughtleader. Door content over een bepaald onderwerp op verschillende manieren te publiceren, word je gezien als expert op dat gebied. Binnen jouw vakgebied kan dit leiden tot een autoritaire rol.
Zo recycle jij jouw content
- Ga na welke content geschikt is om te recyclen
Duik in je archief en zoek uit welke artikelen niet trend of tijd gebonden zijn. De inhoud van deze artikelen klopt meestal nog steeds én is nog interessant. Het is handig om in Google Search Console of Google Analytics te bekijken welke blogs populair zijn of waren.
- Pas de inhoud aan in een nieuw formaat
Bloggen is niet de enige vorm van content creëren. Kijk vooral naar de sterke kanten binnen jouw team en naar wat er populair is binnen de branche. Laat jouw grafisch vormgever bijvoorbeeld een mooie infographic maken. De inhoud van een blogartikel moet hierdoor wel aangepast worden. Bedenk dus goed wat je boodschap is en welke doelgroep de infographic gaat zien en pas hier je tekst op aan.
- Publiceer de content
Gebruik in je nieuwe blog de onderdelen die het in je oude blog goed deden bij de lezers. Zorg dat de afbeeldingen aansluiten bij de blog en voorzien zijn van alt-teksten. Het is bewezen dat content met goede afbeeldingen gemiddeld 94% meer bezoekers krijgt dan content zonder afbeelding.
- Analyseer de content
Houd na de publicatie goed in de gaten of je je doel hebt behaald en hoe vaak je nieuwe content is bekeken. Is dit vaker dan de oude variant of juist niet? Neem deze analyse mee en pas het toe in toekomstige recycle projecten!
Hulp nodig bij het recyclen?
BLUB media is gespecialiseerd in het (her)schrijven van blogs en websiteteksten en altijd op de hoogte van de laatste trends op het gebied van SEO. Ook hebben wij een team van ervaren en creatieve vormgevers die boordevol creatieve ideeën zitten. Wil jij je content recyclen maar weet je niet hoe? Wij helpen je graag verder. Neem gerust contact met ons op!