Haal meer uit je websitebezoekers met remarketing!

Krijg je veel bezoekers op je website maar haal je hier minder uit dan gehoopt? Plaatsen ze bijvoorbeeld wel een product in het winkelmandje maar kopen ze niets? Of bekijken ze wel de contactpagina maar nemen ze geen contact op? Verdiep je dan eens in de kansen van remarketing! Met remarketing vergroot jij de kans dat websitebezoekers terugkomen naar je website en een aankoop doen of contact met je opnemen. Lees snel verder en ontdek wat remarketing voor jouw organisatie kan betekenen!

Meest recente berichten

Wat is remarketing?

Met remarketing, ook wel retargeting genoemd, benader jij potentiële klanten die al interesse hebben getoond in jouw producten of diensten. Doordat deze doelgroep jouw website al heeft bezocht, kun je advertenties laten zien die specifiek gericht zijn op deze doelgroep. Dit vergroot de kans dat zij teruggaan naar jouw website en contact met je opnemen of een aankoop doen. Gemiste kans dus als je het niet inzet!

Waarom remarketing?

Mensen die je website voor de eerste keer bezoeken zijn vaak nog in de oriënterende fase, waardoor de kans klein is dat zij direct jouw product of dienst afnemen. Om ook in de volgende fase van de klantreis, ook wel customer journey genoemd, zichtbaar te zijn en blijven is het verstandig om gebruik te maken van remarketing. Dit zorgt ervoor dat jouw website in het onderbewuste blijft hangen. Wanneer de bezoeker in kwestie klaar is om een product of dienst af te nemen, ben jij hierdoor nog altijd in hun gedachten en zullen zij sneller terugkeren naar jouw website.

Maar hoe werkt remarketing?

Heel simpel gezegd werkt remarketing als volgt.

  1. Iemand bezoekt jouw website zonder contact op te nemen of een product te kopen.
  2. Je laat de websitebezoeker hierna gerichte advertenties zien.
  3. Jouw website blijft in de gedachte van de websitebezoeker.
  4. De websitebezoeker keert terug en neemt een product of dienst bij je af.


Maar hoe weet je of iemand jouw website en bezocht en geen actie heeft ondernomen? Dit kun je tracken met zogenoemde tags. Deze tags kun je instellen via bijvoorbeeld Google Tag Manager, maar ook met de Facebook Pixel of LinkedIn Insight Tag. Door de tag kun je achterhalen waar de websitebezoeker afhaakt. Hierop kun je jouw remarketing advertenties afstemmen, waardoor je de websiteverlaters gericht aanspreekt en kunt overhalen om terug te gaan naar je website.

Bang dat je advertenties opdringerig worden? Geen zorgen! Je kunt zelf bepalen hoe vaak en voor hoe lang jouw websitebezoekers na hun bezoek nog advertenties te zien krijgen. Houd hierbij altijd rekening met hoe laag of hoog de drempel is om jouw product of dienst af te nemen.

Via welke kanalen kan ik remarketing inzetten?

Wil je jouw remarketing campagne inzetten via Google? Dan heb je de keuze uit het Display Netwerk (banners op websites, mobiele apps. Gmail en YouTube) of het zoeknetwerk. Kun je jouw product of dienst goed laten zien met beelden? Kies dan voor het Display Netwerk. Heeft jouw product of dienst meer uitleg nodig? Kies dan voor het zoeknetwerk.

Remarketing via Google

Wil je jouw remarketing campagne inzetten via Google? Dan heb je de keuze uit het Display Netwerk (banners op websites, mobiele apps. Gmail en YouTube) of het zoeknetwerk. Kun je jouw product of dienst goed laten zien met beelden? Kies dan voor het Display Netwerk. Heeft jouw product of dienst meer uitleg nodig? Kies dan voor het zoeknetwerk.

Remarketing via social media

Zowel op Facebook en Instagram als op LinkedIn kun je remarketing campagnes laten draaien. Hierbij is het wel belangrijk om je campagne te laten draaien op het kanaal waar jouw doelgroep zich het meest bevindt. Bied je bijvoorbeeld diensten aan voor de zakelijke markt? Dan kun je het beste je remarketing campagne laten draaien op LinkedIn. Bied je producten aan voor consumenten? Dan zijn Facebook en Instagram hoogst waarschijnlijk de beste kanalen voor jou.

Veelgestelde vragen over remarketing

Met remarketing benader je websitebezoekers die je website zonder actie hebben verlaten opnieuw met gerichte advertenties.

Remarketing zorgt ervoor dat je in de gedachten blijft van websiteverlaters, waardoor ze eerder geneigd zijn om je website nogmaals te bezoeken na de oriënterende fase.

Remarketing richt je in op basis van gegevens die je krijgt vanuit verschillende tags, oftewel stukjes code die op je website worden geplaatst.

Je doelgroep opnieuw benaderen is mogelijk via social media kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram maar ook via het Google netwerk, bestaande uit het zoeknetwerk, websites, apps, Gmail en YouTube.

De termen remarketing en retargeting hebben beide een andere afkomst, maar worden tegenwoordig door elkaar gebruikt en betekenen eigenlijk hetzelfde. Beide termen laten zien dat je mensen opnieuw wilt benaderen.

Ik wil meer uit mijn website bezoekers halen

Ben je benieuwd wat remarketing voor jou kan betekenen maar kun je wel wat hulp gebruiken bij het opzetten van de juiste strategie? Onze marketeers helpen je graag!

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
CONTACT

Hulp nodig van een van onze medewerkers?

Wij helpen je graag om jouw bedrijf onder de aandacht brengen.