Het mooie van dit systeem is dat zoekers in Google het platform niet meer hoeven te verlaten. Alhoewel dit momenteel nog niet populair is, zal deze functie wel door Google gepromoot worden. Daarom is dit het juiste moment om in deze functie te investeren. Als een nieuwe functie in Google komt, dan wordt deze extra gepromoot in Google. Op deze manier worden zoekers bekend met de nieuwe functie.
Oftewel: wees er vroeg bij en haal het maximale uit een nieuwe functie. Zolang je concurrentie hier geen gebruik van maakt, blijf jij een stap voor lopen. Zelfs al gaat je concurrentie er wel gebruik van maken, dan heb je alsnog kans dat jij beter in deze functie scoort, omdat je dit al langer doet dan je concurrent. Google hecht waarde aan het gebruik van de functie.
Google Hotel Ads geven je extra ruimte en daarmee zichtbaarheid in Google. Hoe meer zichtbaarheid jij heb, hoe minder zichtbaarheid je concurrentie heeft. En dat is natuurlijk extra voordelig voor jouw onderneming.
Google Hotel Ads zijn tekst- en banneradvertenties. Hiermee word direct getoond wat de prijzen en beschikbare datums zijn voor hotels. Google breidt de Hotel Ads steeds verder uit. Deze nieuwe functie krijgt een steeds prominentere plek. Begin met het binnen halen van directe reserveringen, zonder dure tussenpartijen.


Je toekomstige gast kan direct reserveren. Het voordeel hier van is, dat je geen tussenpartijen meer hoeft te gebruiken. Over het algemeen rekenen zij hoge commissiekosten, deze kosten bespaar je met deze methode.
Het mooie van dit systeem is dat jij de gegevens van de gast krijgt. Zo kun jij beginnen met het opbouwen van een relatie met je gast, voor minder kosten!
De resultaten worden niet alleen weergegeven in Google zelf, maar ook overige diensten zoals Google Maps & Google Hotel Search. Door extra foto’s en afbeeldingen van je hotellerie te plaatsen geef je je potentiële gasten direct een goede indruk. Je kunt maar een keer een eerste indruk maken, dus toon hier direct je toegevoegde waarde en laat gasten direct reserveren bij jouw hotel!
Wat zijn de voordelen van Google Hotel Ads?
> Meer zichtbaarheid in Google zoekresultaten
> Meer zichtbaarheid in Google Maps
> Meer directe boekingen
> Hogere conversiepercentage
> Relatie met je gasten opbouwen
> Klantgegevens zijn van jou
> Vul de beschikbare datums in wanneer jij je accommodatie gevuld wilt hebben
> Speciaal voor accommodaties zoals hotels, hostels, bed & breakfast, campings, vakantieparken en vakantiehuizen
> Minder kosten aan dure tussenpartijen
Momenteel is Google Hotel Ads nog niet voor iedereen in de reisbranche beschikbaar. Neem contact op met Blub Media om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hoe herken je Google Hotel Ads?
Google Hotel Ads kun je herkennen als je bijvoorbeeld: ’Hotel Amsterdam’ zoekt in Google. Hier kun je direct op datums, aantal personen en nog meer eigenschappen filteren zoals:
> Best beoordeeld
> Budgetopties
> Luxe hotels
> Gratis annuleren
> Aanbiedingen

Door accurate en complete informatie aan te leveren aan Google word deze informatie getoond in de zoekresultaten. Hoe meer informatie je geeft, hoe meer informatie Google toont. Zoals eerder benoemd; hoe meer zichtbaarheid jij hebt, hoe minder je zichtbaarheid concurrentie heeft.
Een hotelcampagne maken
Met hotelcampagnes kan je biedingen en budgetten per hoteladvertentie beheren voor meerdere campagnes. Door te richten op locatie van de zoeker, kunnen wij verschillende biedstrategieën gebruiken en relevante informatie geven over de door ons gepromote hotels.
We kunnen op twee manieren zoekers direct laten reserveren via Google. De eerste is om een connectiviteitspartner te gebruiken. Hiermee worden prijzen automatisch geüpload naar Google en worden de meest actuele prijzen weergeven. De tweede methode is om zelf prijzen in te voeren per kamer. De tweede methode is momenteel in pilot. Neem contact op met Blub Media om te kijken of je accommodatie in aanmerking komt hiervoor.
Blub Media heeft diverse SEA-specialisten in dienst die zich verdiept hebben in Google Hotel Ads. Met onze kennis doen wij ons best om te zorgen dat je meer directe reserveringen krijgt. Bereid je dus voor op minder kosten, meer vaste klantrelaties en meer zichtbaarheid in Google!
Hoe zien Google Hotel Ads er uit?
Google Hotel Ads staan vrij hoog in de zoekresultaten als iemand een hotel zoekt. Als je hier op klikt, dan zie je een overzicht van alle hotels. Zo kun je direct alle hotels bekijken die voldoen aan de zoekterm. Bovenaan staat een betaalde advertentie (zoals bijna altijd bovenin Google).
Google Hotels is een apart tabblad in Google. De volgorde van hotels die je hier ziet worden beoordeeld op de volgende punten:
> Relevantie (locatie, naam in zoekopdracht etc.)
> Prijs
> Beschikbaarheid
> Hoogste gemiddelde score op basis van reviews (Google Mijn Bedrijf)
> Aantal reviews van Google Mijn Bedrijf
> Conversiepercentage
Er kan daarnaast gefilterd worden op:
> Datum
> Relevantie
> Laagste prijs
> Hoogste beoordeling
> Gratis annuleren
> Aanbieding
> Aantal sterren hotel
> Voorzieningen
> Populaire ketens
Wil jij meer zichtbaarheid, minder kosten en vaste klantrelaties?
Neem contact op met Blub Media voor een bakkie koffie of een golfafspraak. Wij doen ons best om je meer zichtbaarheid in Google te geven waardoor je meer omzet genereer. Ontvang gasten die anders bij andere partijen zouden reserveren, omdat ze jou niet konden vinden. Als gevolg van directe reserveringen, hoef je minder gebruik te maken van dure tussenpartijen. Je krijgt dus minder kosten en meer zichtbaarheid. Nog een lekker extraatje is dat jij bij een directe reservering eigenaar bent van de klantdata. Dit geeft je de kans om in contact te blijven met je klant. In plaats van een eenmalige klant, kun je deze klant dus vaker terug laten komen door gebruik van e-mailmarketing. Ook dit kan Blub Media voor je overnemen. Ontvangen we je voor een bakkie koffie of zien we je op de golfbaan? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.