Een logo en huisstijl zijn ontzettend belangrijk voor de merkherkenning van je bedrijf. Voor veel ondernemers is het veranderen van de huisstijl een spannende beslissing. Het heeft immers een grote impact: niet alleen het logo maar ook de website en drukwerk moeten aangepast worden. Waarom zou je een logo wat al jaren bestaat veranderen?

Waarom je huisstijl veranderen?

Er zijn verschillende goede redenen om een logo of zelfs huisstijl te veranderen. Denk aan een naamsverandering of twee bedrijven die fuseren. De reden voor verandering kan ook minder duidelijk zijn. Elk bedrijf maakt door de jaren heen verandering en (hopelijk) groei door. Soms past het bestaande logo simpelweg niet meer bij de missie & visie of doelstellingen, en is het tijd voor een upgrade.

Ook de grote merken hebben hun logo al meerdere keren veranderd, denk aan Google, McDonalds of Netflix. Zo is McDonalds onlangs overgegaan van de kleur rood naar groen omdat dit beter past bij duurzaam ondernemerschap en gezondere voeding. Netflix heeft het oude logo met rode letters op een witte achtergrond, vervangen voor een logo met grote ‘N’ op een zwarte achtergrond. Het nieuwe logo is niet alleen gemakkelijker te verwerken in de app en sociale netwerken maar past ook beter bij het premium bioscoopgevoel wat Netflix wil uitstralen.

Subtiele verandering, groot verschil

Een subtiele aanpassingen kan al een groot verschil maken. Zo hebben we voor Administratiekantoor Reus & Bark gekozen voor modernere en frissere kleuren als huisstijl. Ook hebben we het beeldmerk kleiner gemaakt en de nieuwe kleuren als huisstijl doorgevoerd in een vernieuwde website. Door de subtiele verandering blijft het logo herkenbaar, maar spreekt het ook een nieuwe en jongere doelgroep aan.

Ook voor Treffer Uitzendbureau hebben we het logo aangepast. De kleuren zijn hetzelfde gebleven, maar het beeldmerk en de lettertypes zijn aangepast. We hebben het oude beeldmerk met kruis vervangen voor een ‘voltreffer’.  Het vinkje is een symbool dat wordt gebruikt ter bevestiging en past goed bij hetgeen Treffer doet: de perfecte match vinden tussen werknemer en werkgever.

Tijd voor verandering?

Eens in de zoveel tijd het is het goed om stil te staan bij je huisstijl. Past deze nog steeds bij jouw bedrijf of is het tijd voor wat verandering? Heb je hulp nodig bij het restylen van je huisstijl? We helpen graag!