fbpx

De kracht van herhaling

Je hebt de zin “de kracht van herhaling” vast wel een keer eerder gehoord. Het is immers een begrip die veel marketeers kennen en ook toepassen in hun marketingstrategie. Zonder strategie gaat het niet lukken om een product of dienst in de spotlight te zetten. Hoe maak je gebruik van dit bekende fenomeen? Dat kunnen we niet vaak genoeg herhalen!

Meest recente berichten

Wanneer werkt de kracht van herhaling?

Al tientallen jaren proberen onderzoekers te achterhalen hoe vaak je een boodschap moet tonen voordat iemand overgaat tot aankoop. Helaas is er tot nu toe geen duidelijk oordeel en moeten marketeers terug naar de tekentafel en goed blijven opletten om een campagne succesvol te maken.

google-for-jobs-search-resultaat

Remarketing is the key to success

Hoe kun je een doelgroep opnieuw bereiken? In marketingland spreken we van remarketing. Het opnieuw bereiken van je doelgroep dus. Daar zijn veel verschillende manieren voor. Soms gaat het vanzelf als jouw doelgroep weer bij het hetzelfde bushokje staat en zij dezelfde abri weer zien, maar meestal is het niet zo gemakkelijk en moet er op meerdere kanalen geadverteerd worden. Juist dan mag online marketing niet vergeten worden. Door middel van Google campagnes, SEO, in-app marketing en het gebruik van social media campagnes kun je jouw doelgroep opnieuw bereiken.

Hoe werkt remarketing?

Laten we zeggen dat je een mooi hoveniersbedrijf hebt in Heerhugowaard en je probeert je te onderscheiden van de andere hoveniers. Je hebt veel concurrentie, maar gelukkig heb je een goede website die gebruiksvriendelijk en bovendien goed vindbaar is in Google. Een inwoner van Heerhugowaard googelt het zoekwoord ‘hovenier Heerhugowaard’ en jij komt als derde naar voren. Ze klikken door naar je website en bekijken jouw diensten. Ze vinden je interessant maar ze kijken liever nog ever verder om te zien wat andere hoveniers te bieden hebben. Zonder remarketing zou je website nu wellicht niet meer bezocht worden door deze websitebezoeker. Maar met remarketing kun je ze alsnog bereiken. Door middel van Facebookcampagnes kun je namelijk je websitebezoekers opnieuw benaderen met prachtige foto’s van een project dat je hebt gerealiseerd. Daardoor is de kans aannemelijk dat ze doorklikken naar je website en dit keer nemen ze wel contact op.

Herhaling, herhaling, herhaling

Zo simpel als het verhaal hierboven is het ook niet. Hoewel we niet zeker weten hoe vaak we iemand moeten bereiken voordat ze overgaan tot aankoop is het belangrijk om via meerdere kanalen de doelgroep te bereiken. Zo kunnen we naast social media- en Google campages ook SEO en in-app marketing inzetten om jouw doelgroep te bereiken.

Ook offline reclame werkt!

Online marketing is zeker niet de enige manier om de kracht van herhaling te laten werken. Daarom denken wij bij Blub altijd een stap verder en sparren graag met je mee. Wij maken een marketingplan dat past bij jouw bedrijf en aansluit bij jouw doelgroep. Zowel online als offline reclame heeft zijn manieren van herhaling.

Ga jij ook gebruik maken van de kracht van herhaling?!

De kracht van herhaling is dus belangrijk om mee te nemen in je marketingstrategie. Weet jij al welke kanalen je wilt gebruiken of heb je advies nodig voor een goede balans in je marketingstrategie? Wij helpen je graag!

Meest recente berichten

Deel dit bericht met anderen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
CONTACT

Hulp nodig van een van onze medewerkers?

Wij helpen je graag om jouw bedrijf onder de aandacht brengen.